De Provincie Zuid-Holland wil ruim 50% van de nationale duurzame warmte gaan realiseren, wat een ontzettend grote opgave is. Hiervoor is een bijdrage van 12 miljard euro nodig om het onrendabele deel te dekken en warmte betaalbaar te maken. Een van de projecten waarin D4 betrokken is, is ‘Aardwarmte Rijnland’. In dit project wordt een aardwarmtebron en regionaal warmtenet ontwikkeld in de Duin- en Bollenstreek. Aardwarmte Rijnland wil de politiek bereiken met de dringende boodschap om in de warmtenetten in de regio te investeren, passende regelgeving te creëren en maatwerksubsidies te verstrekken. Een groep trainees gaan daarom in opdracht van D4 aan de slag met het creëren van bewustzijn en draagvlak voor de financiering van dit warmtenet. De trainees gaan zich verdiepen in verschillende campagnetechnieken, denk daarbij aan het schrijven van een krantenartikel of een ministerbrief, het berekenen van de CO2 besparing die de komst van het warmtenet oplevert in relatie tot de doelstelling in 2030, video’s opnemen, het organiseren van een bijeenkomst met Tweede Kamerleden, etc., etc. De trainees gaan ervaring opdoen met het beïnvloeden en overtuigen van de politiek en het publiek op basis van gedragswetenschappen.