Groene Industrie Dialoog

Blog & nieuws

Groene Industrie Dialoog

Jonge denkers en ervaren experts gingen op 24 Mei jl met elkaar in gesprek over de energietransitie en circulaire materialentransitie. Hoe kunnen wij ons welvaartsniveau behouden zonder daarbij de planetaire grenzen te overschrijden?

In de Groene Industrie Dialoog – een samenwerking tussen ISPT en Nationaal Energietraineeship – worden 3 ervaren professionals aan de tand gevoeld door jonge denkers. Wat willen zij weten over een samenleving waarin we op een andere manier zullen produceren, zonder fossiele bronnen en met circulariteit als uitgangspunt, aangedreven door een duurzaam energiesysteem.

Aan tafel:

Jurgen Hoekstra (CEO BASF)
Dick Weiffenbach (Directeur Netbeheer Nederland)
Mark Schmets (Manager Sustainable Industry bij Ministerie Economische Zaken en Klimaat)
De moderatie is in handen van Noor van den Berg (Urgenda).

Een dynamisch gesprek over de groene toekomst van Nederland en Europa.

 

 

Blog & nieuws Uitgelicht
Projectperiode van start 23 mei 2026
Een belangrijk onderdeel van ons traineeshipprogramma zijn de projecten waar onze jonge talenten in opdracht… lees meer
Julian van Rijn kijkt terug op 2 jaar traineeship 21 mei 2026
Hoe komen we samen verder in de energietransitie? Twee jaar bruggen bouwen tussen belangen. Na… lees meer
Excursie alle lichtingen naar Allseas 5 mei 2026
Op vrijdag 1 mei hebben onze trainees kennisgemaakt met Allseas en het schip genaamd Solitair.… lees meer
Inhoudelijke workshop Netcongestie door Krachtwerk/Leanne Gijsbertse 12 april 2026
Het wordt steeds uitdagender om transportcapaciteit te verkrijgen bij netbeheerders en dit probleem doet zich… lees meer
1e editie Nationaal Energiepodium een groot succes 4 april 2026
Het Nationaal Energiepodium is een samenwerking tussen NVDE, EnergiePodium en Nationaal Energietraineeship. Een prachtig evenement… lees meer