Gastspreker: Nationaal Plan Energiesysteem

Blog & nieuws

Gastspreker: Nationaal Plan Energiesysteem

Op vrijdag 13 oktober waren we te gast bij RVO in Den Haag. Onze energietrainees gingen in gesprek met Kim Bischot (RVO), Rob Martens (Netbeheer Nederland) en Tycho Smit (NPE). De trainees kregen een toelichting op het Nationaal Plan Energiesysteem. Kim en Tycho zijn betrokken bij het het rapport (Energie door perspectief: rechtvaardig, robuust en duurzaam naar 2050) wat is opgesteld door een onafhankelijke Expertteam Energiesysteem (ETES) 2050 wat dient als 1 van de bouwstenen in de onderbouwing van het Nationaal Plan Energiesysteem. Rob Martens is nauw betrokken bij het II3050 plan wat door de netbeheerders is opgesteld. Het NPE is door het ministerie van EZK ter inzage gelegd. Een heel goed moment dus om hier met elkaar naar te kijken.

Blog & nieuws Uitgelicht
Projectperiode van start 23 mei 2026
Een belangrijk onderdeel van ons traineeshipprogramma zijn de projecten waar onze jonge talenten in opdracht… lees meer
Julian van Rijn kijkt terug op 2 jaar traineeship 21 mei 2026
Hoe komen we samen verder in de energietransitie? Twee jaar bruggen bouwen tussen belangen. Na… lees meer
Excursie alle lichtingen naar Allseas 5 mei 2026
Op vrijdag 1 mei hebben onze trainees kennisgemaakt met Allseas en het schip genaamd Solitair.… lees meer
Inhoudelijke workshop Netcongestie door Krachtwerk/Leanne Gijsbertse 12 april 2026
Het wordt steeds uitdagender om transportcapaciteit te verkrijgen bij netbeheerders en dit probleem doet zich… lees meer
1e editie Nationaal Energiepodium een groot succes 4 april 2026
Het Nationaal Energiepodium is een samenwerking tussen NVDE, EnergiePodium en Nationaal Energietraineeship. Een prachtig evenement… lees meer